piątek, 8 czerwca 2018

Przybliżony koszt na osobę: 530 PLN, zawiera ceny:
  • noclegów
  • winiet oraz bramek na A4
  • paliwa (spalanie od 5 do 6,5 l na 100 km)
  • biletu wstępu do skalnego miasta
  • biletu wstępu do zamku Neuschwanstein
  • grupowy bilet komunikacji miejskiej w Monachium
Punkt początkowy/końcowy: Kraków

Noclegi, o ile to możliwe, wyszukiwaliśmy w małych miejscowościach w Czechach zamiast w Niemczech - dało nam to duże oszczędności i lepszy standard. Naszym ograniczeniem były późne przyjazdy na miejsce oraz konieczność, aby dany obiekt akceptował obecność dzieci. Nie wymagaliśmy za to aby zapewniono nam łóżeczko - mieliśmy ze sobą swoje, turystyczne. Zaraz przy niemieckiej granicy można znaleźć sporo tańsze noclegi - w Austrii.

PLAN WYCIECZKI

• 22:00 - nocleg w Kochel, Niemcy
Dzień czwarty
  • 8:00 - wyjazd
  • 9:00 - przyjazd do zamku Neuschwanstein , odebranie biletów, wyjście na most Marienbrucke
  • 11:30 - zwiedzanie zamku Neuschwanstein
  • 14:00 - wyjazd
  • 16:30 - przyjazd do Herrenchiemsee, Chiemsee, Niemcy, wyjazd 17:30
  • 21:00 - przyjazd na miejsce noclegu, Netolice, Czechy
Dzień piąty
  • 8:30 - przyjazd do Pałacu Hluboka, wyjazd około 10:30
  • 14:00 - obiad na obrzeżach Ołomuńca, zwiedzanie Ołomuńca, wyjazd około 17:00
  • 20:00 - powrót do domu
Piątego dnia, pomiędzy pałacem a Ołomuńcem mieliśmy w planach Znojmo wraz ze zwiedzaniem podziemi. Okazało się jednak, że w niedzielę otwarte są do godziny 13, więc pojechaliśmy prosto do Ołomuńca.

TRASA

ZWIEDZANIE

SKALNE MIASTO

Pierwszym punktem było zwiedzenie Skalnego Miasta w Adrspach. Bąbel został zawinięty w chustę, żeby umożliwić nam przejście całej trasy. Część naszej ekipy zwiedziła miasto nocą - bez żadnych problemów. Samochód zostawiliśmy na parkingu hotelu, w którym nocowaliśmy, 10 minut od wejścia do skał. Informacje dotyczące miasta skalnego można znaleźć tutaj.

Jadąc do Drezna zauważyliśmy w Unisławiu Śląskim opuszczony i zniszczony kościół. Główne wejścia zostały zamurowane, jednak mur był na tyle zniszczony, że bez problemów można było wejść do środka. Cała podłoga zasypana była pozostałościami po zapadniętym dachu i rozbitymi dachówkami.

DREZNO

Samochód zostawiliśmy przy Centrum Galerie. Zaczęliśmy od zobaczenia kościoła św. Krzyża, przeszliśmy przez rynek a następnie Augustusstrasse udaliśmy się do katedry św. Trójcy. Kolejne zwiedzone miejsca to Residenzschloss i Semperoper. Trochę więcej czasu spędziliśmy na zwiedzaniu pałacu Zwinger. Na koniec odwiedziliśmy Złotego Jeźdźca i przez Terrassenufer, obok Sekundogenitur i Albertinum wróciliśmy do samochodu, zahaczając jeszcze o ratusz.

NORYMBERGA

W Norymberdze zaparkowaliśmy na krytym parkingu Nuremberg parking, Bankgasse 9. Zwiedzanie zaczęliśmy od planu i kościoła św. Wawrzyńca, potem idąc Koningstrasse minęliśmy szpital św. Ducha i dotarliśmy do rynku - Hauptmarkt. Znajduje się na nim między innymi jaskrawa Piękna Fontanna i kościół NMP. Dalej przeszliśmy obok ratusza do kościoła św. Sebalda. Następnie idąc ulicą Bergstrasse doszliśmy Tiergartenplatz przy murach obronnych - i potem prosto na zamek. Można z niego zobaczyć panoramę Norymbergi. Po zwiedzeniu starego miasta zjedliśmy curry wurst w WurstDurst - jedna z obsługujących dziewczyn mówiła po polsku 😋😃.

MONACHIUM

Do centrum Monachium nie mogliśmy wjechać ze względu na  strefy ekologiczne - wybraliśmy parking P+R Olympiazentrum i metrem dojechaliśmy na Marienplatz. Udało nam się zobaczyć zegar na ratuszu o pełnej godzinie, obeszliśmy stare miasto zwiedzając: kościoły św. Nepomucena i św. Michała oraz katedrę NMP.  Następnie przez Promenadeplatz skierowaliśmy się w kierunku Odeonsplatz. Spędziliśmy dłuższy czas na zwiedzenie placu z przyległymi do niego zabytkami: Feldherrnhalle, kościoła Teatynów i rezydencji wraz z parkiem. Ostatnim etapem zwiedzania było przejście przez plac Maxa Plancka do Maximilianstrasse i dotarcie do Maximilianeum.

NEUSCHWANSTEIN

Do Neuschwanstein warto zarezerwować bilety wcześniej i przyjechać rano - my byliśmy na miejscu kilka minut po 9, dzięki temu czekaliśmy na odbiór biletów około 10 minut (można za nie zapłacić kartą). Informacje o biletach i rezerwacji można znaleźć tutaj. Bilety należy odebrać 1,5 godziny przed rozpoczęciem zwiedzania, co pozwala wejść najpierw na most Marienbrucke. Zaparkowaliśmy na parkingu P3 - jeśli pójdziecie w głąb, znajduje się tam spory skrót do zamku. Jest to droga nieutwardzona z dużą ilością schodów.

PRIEN AM CHIEMSEE

W Herrenchiemsee wybraliśmy parking na ulicy Erlenweg, jednak kilka uliczek dalej można zaparkować za darmo, co jest dobrym wyborem jeśli chcecie zostać tam na dłużej i popłynąć na wyspę, żeby zobaczyć zamek  Herrenchiemsee. My zrobiliśmy sobie w tym miejscu tylko krótki przystanek przed dalszą drogą.

HLUBOKA

Hluboka - tutaj możecie zaparkować niedaleko wjazdu do zamku za 60 CZK za dzień lub tak jak my za darmo na osiedlach, które są niedaleko. Pałac ten jest uznawany za jeden z najpiękniejszych w Czechach - naszym zdaniem słusznie. Zwiedziliśmy ogrody i darmową część pałacu dostępną dla turystów. Informacje o zamku można znaleźć tutaj.

OŁOMUNIEC

Do Ołomuńca dotarliśmy w niedzielę i zaparkowaliśmy bez opłat w centrum. Parkingi są tam płatne w dni robocze od 9 do 18, kwota jest uzależniona od długości postoju. Stare miasto jest drugim co do wielkości w Czechach, jednak my zwiedziliśmy tylko katedrę św. Wacława, Górny i Dolny Rynek oraz kościół św. Maurycego. W tym ostatnim udało nam się wejść na wieżę, która czeka na renowację. Weszliśmy również do kaplicy w kolumnie św. Trójcy na Górnym Rynku - można tam przeczytać po polsku historię tego zabytku.